لیست سیاه آنتی ویروس


لیست سیاه آنتی ویروس چیست؟

 

لیست سیاه آنتی ویروس که در تنظیمات با عنوان: “افزودن ویروس” مشخص شده است بخشی است که میتوانید فایلهای مورد نظرتان را به پایگاه داده آنتی ویروس اضافه نمائید.

در حقیقت این بخش امکان سفارشی سازی دیتابیس را به شما میدهد و میتوانید علاوه بر شناسه های دائمی، شناسه های مورد نظرتان را به آنتی ویروس معرفی معرفی نمائید.

فایلهایی که در این لیست قرار میگیرند، با هر نام و عنوانی که باشند از این پس به عنوان فایل آلوده در نظر گرفته خواهند شد و فقط آدرس فایل مد نظر نیست.

آنتی ویروس لیست سیاه را بررسی میکند و چنانچه فایلی با مشخصات این لیست همخوانی داشته باشد قرنطینه خواهد شد.

  •  فایلهایی که از آلوده بودن آنها مطمئن نیستید را به لیست اضافه ننمائید.
  • میتوانید ابتدا از طریق ابزارآزمایشگاه که جزء ابزارهای داخلی برنامه است، فایل های مورد نظر را برایمان ارسال نمائید تا چنانچه آلوده تشخیص داده شوند به دیتابیس آنتی ویروس اضافه شوند.
  • توضیحات بیشتر:              آزمایشگاه آنتی ویروس

نحوه افزودن فایل به لیست سیاه

 
  1. ابتدا تنظیمات آنتی ویروس را باز کرده و سپس روی دکمه ی “افزودن ویروس” کلیک نمائید.
  2. در صفحه ای که مانند تصویر زیر خواهد بود، با کلیک روی دکمه ی “افزودن”، میتوانید فایل مورد نظر را انتخاب نمائید یا مستقیما آدرس فایل را در کادر مشخص شده وارد نمائید.
  3. با زدن دکمه ی” تایید”، آن فایل به لیست فایلهای آلوده اضافه خواهد شد.

از طریق دکمه ای که با عنوان ارسال در نظر گرفته شده است، میتوانید مشخصات این فایلها را برای آزمایشگاه ارسال نمائید تا مورد آنالیز و بررسی بیشتر قرار گیرند.

چنانچه قصد حذف فایلی از این لیست را دارید ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از دکمه ی “حذف از لیست” استفاده نمائید.